.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رتبه بندی احمدی نژاد و سایر رهبران براساس اعتماد جهانی

موسسه تحقیقاتی ورلد پابلیک آپینیون (world public opinion) در تازه ترین نظرسنجی خود مربوط به سال 2009 رهبران برجسته جهان را براساس شاخص اعتماد مردم 20 کشور دنیا رتبه بندی کرد.
به گزارش عصر ایران ، براساس نتایج این نظرسنجی که در فاصله چهارم آوریل تا 12 ژوئن امسال صورت گرفت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بالاترین اعتماد جهانی را بین هشت رهبر شاخص دنیا جلب کرد.

طبق این نظرسنجی 62 درصد مردم جهان به طور متوسط اعلام کردند دارای "اعتماد بالا/مقداری اعتماد" به اوباما هستند.

در مقابل ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه و احمدی نژاد رئیس جمهور ایران کمترین اعتماد جهانی را به خود اختصاص دادند به نحوی که تنها 34 درصد اعتماد بالای خود به پوتین و 28 درصد نیز اعتماد بالای خود به احمدی نژاد را اعلام کردند.

در این نظرسنجی غیر از اوباما هیچ یک از رهبران جهان نتوانستند به متوسط اعتماد بالای 40 درصد دست پیدا کنند به طوری که بان کی مون 40، مرکل 40، براون 38، سارکوزی 36 و هوجین تائو 32 درصد رای اعتماد بالا گرفتند.

این نظرسنجی در 20 کشور جهان شامل چین، هند، آمریکا، اندونزی، نیجریه، پاکستان، روسیه، مکزیک، آلمان، انگلیس، فرانسه، لهستان، آذربایجان، اوکراین، کنیا، مصر، ترکیه، عراق، سرزمین های اشغالی فلسطین و کره جنوبی صورت گرفت، به عبارت دیگر کشورهایی در مجموع 62 درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهند.

در این نظرسنجی که با مشارکت بیش از 19 هزار نفر صورت گرفت از مخاطبان سئوال شد: شما چه مقدار به رهبران جهان برای انجام اقدامات صحیح در ارتباط با امور جهانی اعتماد دارید؟

نمودار زیر نشان دهنده رتبه بندی هشت رهبر شاخص جهان از نگاه اعتماد جهانی است.

مستطیل آبی نشانگر متوسط اعتماد بالا/مقداری اعتماد به هر یک از رهبران است در حالی که مستطیل قرمز متوسط اعتماد بسیار پایین /عدم اعتماد به رهبران را نشان می دهد.

به عنوان مثال میانگین 28 درصد پاسخگویان در این نظرسنجی اعلام کردند به احمدی نژاد اعتماد بالا/مقداری اعتماد دارند در حالی که متوسط 49 درصد هیچ اعتمادی به او ندارند یا اینکه اعتمادشان بسیار پایین است.

 

اعتماد تفکیکی کشورها به رهبران جهان

«ورلد پابلیک آپینیون» همچنین درصد اعتماد 20 کشور موردنظرسنجی به هر یک از رهبران را به تفکیک در نمودارهای جداگانه به نمایش درآورده است.

این نمودارها به تفکیک نشان می دهد که هر یک از کشورها تا چه حد به رهبر موردنظر اعتماد دارند. برای مثال در نمودار مربوط به اوباما ملاحظه می شود که 70 درصد آمریکایی ها به اوباما اعتماد بالا/مقداری اعتماد دارند در حالی که 29 درصد اعتماد بسیار پایین/عدم اعتماد به رئیس جمهور آمریکا دارند.

طبق نتایج بدست آمده در 14 کشور جهان از جمله آمریکا اکثریت مردم (بالای 50 درصد) به اوباما اعتماد دارند، این 14 کشور شامل همه کشورهای اروپایی، 2 کشور آفریقایی و اغلب کشورهای آسیایی هستند.

این در حالی است که مردم اغلب کشورهای مسلمان فاقد اعتماد بالا به اوباما هستند به نحوی که در فلسطین (67 درصد)، پاکستان (62 درصد)، مصر (60 درصد) و عراق (57 درصد) اعتماد پایینی برای اوباما ثبت شد. اکثر روس ها (55 درصد) نیز فاقد اعتماد به رئیس جمهور آمریکا هستند.

این نتایج در شرایطی است که بوش رئیس جمهور سابق در نظرسنجی مشابه سال گذشته پایین ترین اعتماد را در میان رهبران به خود اختصاص داده بود.

اما در مورد احمدی نژاد نتایج نشان می دهد که نگاه اکثر کشورهای مورد نظرسنجی به رئیس جمهور ایران منفی است.
در حالی که این نظرسنجی قبل از انتخابات ریاست جمهوری 12 ژوئن صورت گرفته نتایج حاکی است 15 کشور از بیست کشور مذکور نگاه غالباً منفی توام با بی اعتمادی به احمدی نژاد دارند.

در اروپا نگاه عموم مردم به احمدی نژاد حاکی از بی اعتمادی است به طوری که در آلمان (81 درصد)، فرانسه (79 درصد)، انگلیس (69 درصد) و لهستان (64 درصد) نگاه اکثریت منفی است. در عین حال 84 درصد آمریکایی ها گفتند نگاهشان به احمدی نژاد اعتماد پایین/بی اعتمادی است.

براساس این گزارش بیشترین نگاه مثبت به رئیس جمهور ایران در کشورهای اسلامی مشاهده می شود به طوری که بالاترین درصد اعتماد در بین همه کشورها متعلق به پاکستان (75 درصد) است. در سرزمین های اشغالی نیز درصد اعتماد بالا به احمدی نژاد برابر 57 درصد برآورد شده است.

در ترکیه، مصر و آذربایجان نیز درصد اعتماد بالا/مقداری اعتماد به احمدی نژاد به ترتیب برابر 33، 39 و 27 درصد ارزیابی شده است.
در خصوص هند و چین نیز 42 درصد هندی ها و 29 درصد چینی ها اعتماد بالا /مقداری اعتماد خود را به رئیس جمهور ایران نشان داده اند.
نمودارهای زیر درصد اعتماد مردم 20 کشور جهان به هر یک از رهبرها را به تفکیک نشان می دهد. اعداد مندرج در مستطیل های آبی حاکی از اعتماد بالا/مقداری اعتماد و مستطیل های قرمز نشان دهنده بی اعتمادی/اعتماد پایین (نه چندان زیاد) است.                                

 


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.